fredag och lördag

hejhej. var i stallet igår kväll med julia, red punsch i paddocken. han var jätte jobbig, bockade heelaaa tiden. red i typ 45 min, och sen var jag heelt slut .. haha.
sen sprang vi till bussen med missade den (typiskt oss), så mamma fick hämta oss. När vi kom till mig så drog vi och badade direkt, julia kom i sist ;) men det var jääätttee varmt ! ;o haha. sen sov julia här.

idag så åkte vi till stallet vid halv tio, fixade allt och sen gick vi ner till ica och köpte glass och dricka (vi är tjoockissaaar) hehe. sen kom sofie och då tog vi in elsa, chocken och svea. vi red ut med dom och jag hade elsa, fyfan vad kul det var ! känslan att galoppera i full fart genom skogen med en sån häst går inte att beskriva .. vi red ner till vattnet och badade med dom, myysiiigt. det var den roligaste uteritten på super länge, måste göras om snart ! kanske imorgon :)
sen red jag punsch, red på slingan först. han blev jätte rädd för några hundar och skenade, sen tvärstannade han och började bocka, minst 30 gånger på samma ställe..hahha, kan ju säga att jag vart ganska rädd... xdd red lite i paddocken sen också, och då gick det mycket bättre, hoppade ett litet hinder och han hoppade ju som vanligt typ 50 cm över det haha.
sen åkte sofie hem och då red jag och julia oden och sabine på slingan. när vi kom ner till skogen klev nån av hästarna på ett jordgeting bo så vi blev jagad av typ tuuseeen jordgetingar. jag blev stucken typ fem gånger och är svullen nu .. sen skulle vi galoppera tillbaka till stallet för vi hade alla efter oss, och då bockade sabine och jag flög av, men det var bara att hoppa upp snabbt för annars blev man stucken .. sen när vi kom till stallet så hade vi fortfarande alla efter oss så vi låste in oss på toan och satt där i typ år haha xd vi är grym !
kännde att det här blev ett låångt inlägg, haha. men vi hörs , kraaam .

Kommentarer
Postat av: martina hällberg

hahahahhahahahahaha xd börja garva som fan när ja läste de där med getingarna xd <3

2011-06-12 @ 01:14:04
URL: http://martinahellberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0