ponnyn lyckas med allt

hejhej. är jätte trött ! hehe. vaknade vid elva idag och höll på att missa bussen till söderhamn halv tolv, men jag hann med den. gick på stan där ett tag med mamma, köpte ett par skor och en tröja.
sen mötte jag julia där på stan och sn tog vi bussen vid fyra till stallet. vi städade våra skåp när vi kom dit, och det behövdes verkligen ! typ 1 m med damm -.-
sen red jag dessy och julia oden, vi red slingan ett varv och sen hoppade vi lite i paddocken. Dessy var jätte tittig och kändes spänd hela tiden typ, och blev rädd för minsta lilla.. hoppade typ 40-50 med dom :)
sen red jag litur och julia tindra, hoppade med dom också, typ 70-80. Litur var jätte pigg, och hoppade jätte fint.
imorgon blir det stallet med typ några och jobba, och sen ska jag rida lektion. tror vi ska ha mimmi igen :)
.
och juste..julia skulle gå till paddocken och hämta sina ridvantar som hon hade glömt där, och jag var inne i stallet. och sen helt plötsligt kommer julia springandes och har typ panik, och säger att jag ska komma jätte fort. så då gör jag ju det. och när vi springer dit så säger hon att det är en häst som har rymt, och jag hörde inte att hon sa häst, så jag trodde hon menade typ en höna eller nått haha. men sen när vi kommer dit, så står Punsch utanför hagen och betar. så jag och julia fick jaga ponny idag också, hehe. ingen aning om hur han kom ut heller, och alla andra hästarna stog bara å glodde på han. antingen måste han ha hoppat över ( typ 1.4 m ) eller krypit under, (typ 50 cm). aja , jag vet inte..han lyckas iaf med det mesta !
men nu ska jag sova, vi hörs imorgon, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0